Renovatie kleedkamers en sanitair vordert gestaag!

Begin dit jaar is begonnen met het renoveren van de kleedkamers en sanitaire voorzieningen op ons sportcomplex. Een flinke klus, waar met name Gerard Hommen en John van Laerhoven hun brede en vakkundige schouders onder hebben gezet. Natuurlijk met de nodige hulp, maar zij zijn toch wel de hoofduitvoerders. Een grote pluim voor hen is daarom zeker op zijn plaats!

De sanitaire voorzieningen waren dermate verouderd, dat renovatie hard nodig was. We willen daarmee meerdere vliegen in één klap slaan:

• toevoegen van een mindervalidentoilet (die ontbrak nog)
  • waterbesparende douches en toiletten
  • douchevoorziening legionella-proof
  • energiezuinige verlichting (alles LED en met bewegingsmelders)
  • verwarming met thermostaatkranen

Er is geprobeerd zoveel mogelijk materialen te hergebruiken. Veel hout komt bijv. van de Efteling en douchewanden, radiatoren, kozijnen, deuren, banken en zelfs de stenen komen zoveel mogelijk uit de oude kleedkamers. Voor de betegeling wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van het samenvoegen van restpartijen. Beter voor het milieu, maar ook kostentechnisch een stuk voordeliger dan alles nieuw aanschaffen. In dat geval zou het voor onze vereniging niet te betalen zijn. De financiering van de verbouwing was sowieso een flinke uitdaging, omdat vlak na het begin van de verbouwing de corona-crisis uitbrak. Daardoor waren er maandenlang geen wedstrijden en toernooien mogelijk, en waren er dus ook geen inkomsten. Terwijl die wel waren begroot voor dekking van de kosten. Gelukkig konden we een beroep doen op het sponsorprogramma van ENGIE Doet! Een prachtig initiatief van het bedrijf ENGIE, die daarmee allerlei maatschappelijke initiatieven helpt waar eigen werknemers van ENGIE als vrijwilliger bij zijn betrokken. In het geval van Roef! is dat Gerard Hommen. Roef! was één van de 13 projecten die via ENGIE Doet! een financieel steuntje in de rug hebben gekregen. Andere zijn bijv. een nieuwe opslagruimte bij een sportvereniging, een nieuw schoolplein met uitdagende en groene speelplekken, het betrekken van jongeren bij sportprojecten of nieuwe kampmaterialen voor een scoutingvereniging.

Met de bijdrage van ENGIE Doet!, het creatief omgaan met het hergebruiken van materialen en doordat de hele renovatie door vrijwilligers wordt uitgevoerd, is het mogelijk om de renovatie binnen de begroting uit te voeren….